Праслов'янська і давньоруська лексика в українських лемківських говорах

Праслов'янська і давньоруська лексика в українських лемківських говорахТруднощі у вивченні історії Лемківщини від сивої давнини до XV–XVI ст. зумовлені відсутністю писаних джерел про цей край до середини XV ст. У зв’язку з цим значну цінність становлять лінгвістичні дослідження, що засвідчують давньоруські архаїзми у мові населення західних Карпат.

Побачив світ "Лемківський словник"

Побачив світ "Лемківський словник"Як чергове видання Фундації дослідження Лемківщини у Львові з серії "Бібліотека Лемківщини", ч.54, побачив світ "Лемківський словник" Ігора ДУДИ.
Словник вміщує 10 760 статей і 26 000 найбільш уживаних і рідкісних слів лемківського діалекту української мови, 1 250 словосполучень і 1 700 мовних ілюстративних прикладів.

Завітайте на Всеукраїнський фестиваль "Лемківська Писанка"

Завітайте на Всеукраїнський фестиваль "Лемківська Писанка"Запрошуємо до участі у IV Всеукраїнському фестивалі «ЛЕМКІВСЬКА ПИСАНКА», який відбудеться з 30 березня по 1 квітня 2012 року у Львові, в Дитячій школі народних мистецтв.

З любов'ю до України

З любов'ю до УкраїниСаме така назва виставки авторської ляльки Олени ЗАДОРОЖНОЇ (ГОЙНЯК), відкриття котрої відбудеться 25 березня 2012 року, о 14.00 год., в приміщенні Тернопільського обласного художнього музею.

Микола Мушинка. Відповідь на статтю Івана Бандурича, голови Русинської оброди в Бардієві.

Микола Мушинка. Відповідь на статтю Івана Бандурича, голови Русинської оброди в Бардієві.Вже багато разів Іван Бандурич в різних засобах масової інформації обвинувачував мене в злочинах, яких я не допускався. В кожному „обвинуваченні” одне і те саме: Мушинка – головний українізатор русинів...

Лемківське Різдво

Лемківське РіздвоПідготовка до Різдвяних свят на Лемківщині починалася від Введення (4 грудня). З цього дня починає спочивати земля, яку не можна рухати аж до Благовіщення. Ще задовго до Різдва, із початком Пилипівки, починали готувати до свята ту світлицю, в якій відбувається Свята вечеря. На Лемківщині була традиція прикрашати вхідні двері “квітом”: коли у хаті народжувалася дитина, тоді домальовували гілочку із зіркою (хлопчик) чи листком барвінку (дівчинка), а коли хтось помирав – ставили хрестик. Посеред хати вішали павука зі соломи.

Дмитро Бортнянський - син лемка з Бортного

Дмитро Бортнянський - син лемка з Бортного11 листопада 2011 року минуло 260 років від дня народження одного з найвидатніших українських композиторів Дмитра Бортнянського. Його творчість є предметом вивчення багатьох музикознавців. Натомість родовід композитора до останнього часу залишався малодослідженим. Стаття Ярослава БОДАКА містить нові маловідомі дані про родовід композитора.

Писані пацьорки на біленьку шию

Писані пацьорки на біленьку шию«Африка!» — думаєш, дивлячись на давні знімки жінок із карпатських сіл. Горянки, очевидно, вважали, що краси не може бути забагато, і вдягали на голову та шию одразу по кілька кілограмів прикрас — намиста з монет, мушель і коралу, бісеру і склярусу. У кожному етнографічному регіоні Карпат побутував свій, відмінний від інших, звичай робити й носити оздоби.

Там, на Лемковині, ще й досі живій

Там, на Лемковині, ще й досі живій Лемківщина, Лемковина... Це південно-західний край Закерзоння, мальовнича країна, розкинута на схилах Бескиду — передусім Низького, який звали також Лемківським, та на суміжних із ним клаптиках Західнього і Середнього Бескиду (у польській термінології мають вони відповідно назви Бескид Сондецький і Бєщади).